Switzerland

سوئیس در ۲ دوره اخیر جام ملت‌ها به همه نشان داده راه و روش بردن تیم‌های بزرگ را بلد است.

به گزارش طلوع سپورت، در یورو 2020، سوئیس در مرحله گروهی یورو ۲۰۲۰،  ۳ بر صفر مقابل ایتالیا شکست خورده بود و همه تصور می‌کردند مقابل فرانسه شانسی ندارند اما آنها در مرحله یک‌هشتم‌نهایی همه  را شگفت‌زده کردند و با ۲ گل رویایی در دقایق پایانی از صفروویچ در دقیقه 81 و گاورانوویچ در دقیقه 90، بازی را ۳ بر ۳ مساوی کردند تا بازی به ضربات پنالتی کشیده شود و در ضربات پنالتی با مهار پنالتی امباپه از سوی زومر، آنها با حذف قهرمان جهان بزرگ‌ترین شگفتی جام را رقم زدند.
امسال هم آن‌ها با متوقف کردن آلمان قدرتمند که از مزیت میزبانی برخوردار است در یک‌هشتم نهایی به مصاف ایتالیا، مدافع عنوان قهرمانی رفتند و در یک بازی حساب‌شده و مقتدرانه، رقیب را شکست دادند. شاگردان یاکین با به خانه فرستادن آن‌ها، خط و نشانی برای دیگر تیم‌های مدعی کشیدند و حذف یک تیم بزرگ اروپایی دیگر در یک‌هشتم نهایی را در عین ناباوری به باور تبدیل کردند.

این درخشش سوئیسی‌ها در مرحله یک‌هشتم نهایی باعث شده تا کلیشه معروف گزارشگران که در سال‌های گذشته، مدام خط دفاع آنها را به پنیر سوئیسی تشبیه می‌کردند،  بی‌معنی شود و حتی برای خط دفاع تیم‌های مقابل مورد استفاده قرار بگیرد.
البته آن‌ها در مقاطع دیگری هم این عادت غول‌کشی را داشته‌اند. برای مثال، وقتی مانع صعود ایتالیایی‌ها به جام جهانی 2022 شدند. یا  اسپانیا را در اولین بازی در جام جهانی آفریقای جنوبی شکست دادند. همان نسل طلایی اسپانیا تا انتهای جام تنها ۲ بار دروازه‌اش را باز شده دید و درنهایت مقتدرانه جام زرین را بالای سر برد.
البته در دوره پیش و تحت هدایت پتکوویچ، شگفتی تیم  مقابل اسپانیا ادامه‌دار نبود تا آنها با عملکرد ضعیف پنالتی‌زن‌هایشان، مقابل اسپانیا شکست بخورند و موفق به صعود به مرحله نیمه‌نهایی نشوند.
سوئسی‌ها باید شنبه شانزدهم سرطان از ساعت 20:30 در مرحله یک‌چهارم نهایی و در استادیوم دوسلدورف آرنا به مصاف برنده دیدار انگلیس و اسلواکی بروند؛ تیمی یکدست‌تر از دوره گذشته و آنارشیست‌تر از همیشه و احتمالا به دنبال حذف انگلیس پرستاره!

توسط TOLOsport

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − دو =