Xavi 1

ژاوی به شکل بدی از بارسا اخراج شد اما هنوز مشتریان خوبی دارد.

به گزارش طلوع سپورت، بر اساس گزارش‌ها در اسپانیا، منچستریونایتد پس از جدایی از بارسلونا با ژاوی تماس گرفته است.

 بارسلونا بعدازظهر جمعه اعلام کرد سرمربی در پایان فصل از سمت خود کنار می‌رود. این خبر یک ماه پس از آن منتشر شد که سرمربی بارسا تصمیم خود را مبنی بر کناره گیری در تابستان امسال پس از ۲ سال و نیم سرمربیگری در تیم محبوبش تغییر داد.

 بیانیه باشگاه در روز جمعه تایید کرد خوان لاپورتا رئیس باشگاه به ژاوی گفته بازی آخر او یکشنبه برابر سویا خواهد بود.

جیکوب استینبرگ، روزنامه نگار معتبر انگلیسی روز جمعه در روزنامه گاردین نوشت منچستریونایتد تصمیم گرفته اریک تن‌هاخ را پس از فینال جام حذفی اخراج کند. اکنون گزارش‌ها در اسپانیا ادعا می‌کنند منچستریونایتد با ژاوی، سرمربی بارسلونا تماس برقرار کرده و شیاطین سرخ علاقمند به آوردن مربی اسپانیایی به لیگ برتر هستند.

 گفته شده است نام او در لیست جایگزین‌های احتمالی برای تن‌هاخ وجود دارد اما ادعا می‌شود گزینه اول اولدترافورد نیست. گزینه‌های اصلی سران منچستریونایتد روبرتو دزربی و مائوریسیو پوچتینو هستند که به خوبی با فضای لیگ برتر آشنایی دارند اما اگر به هر دلیلی با این ۲ گزینه به توافق نهایی نرسند آن وقت بعید نیست شاهد حضور یکی دیگر از دوستان پپ گواردیولا در لیگ برتر باشیم.

اما اگر از سمت ژاوی به این قضیه نگاه کنیم، قبول کردن پیشنهاد منچستریونایتد قمار خیلی بزرگی خواهد بود چون منچستریونایتد نیاز به خانه تکانی اساسی دارد و به همین راحتی‌ها تبدیل به تیم مدعی در لیگ برتر نخواهد شد و ژاوی هم فعلا در ابتدای راه مربیگری‌اش است. او ۲ تجربه مربیگری داشته؛ اولی در السد قطر که به دلیل تفاوت فاحش با فوتبال اروپا نمی‌توان آن را خیلی به حساب آورد و دومی هم در بارسلونا. بارسا به دلیل محبوبیت و مقبولیت ژاوی هواداران در فصل اولش به او فرصت کافی داد تا در فصل دومش بتواند با تیم قهرمان لالیگا شود اما در اولدترافورد از این خبرها نخواهد بود. هواداران منچستریونایتد دیگر کاسه صبرشان لبریز شده و حاضر نیستند یک فصل کامل به سرمربی جوانی فرصت بدهند تا با جو لیگ برتر آشنا شود. به نظر می‌رسد بهترین تصمیم برای آینده مربیگری ژاوی این باشد یک فصل استراحت کند تا پیشنهاد کم‌ ریسک‌تری به دستش برسد.

توسط TOLOsport

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + چهارده =