Flick

فاتح شش‌گانه ۲۰۲۰ به نوکمپ می‌آید.

به گزارش طلوع سپورت، هانسی فلیک با اعلام رسمی باشگاه بارسلونا هدایت این تیم را به عهده گرفت. قرارداد سرمربی آلمانی با بلوگرانا تا تابستان ۲۰۲۶ ادامه دارد و مفاد آن پیش از این با موافقت ۲ طرف همراه شده بود. فلیک جانشین ژاوی ارناندس می‌شود که در انتهای فصل ۲۴-۲۰۲۳ لالیگای اسپانیا با تصمیم نامتعارف مدیران بارسا از سمتش اخراج شد. دستمزد او بعد از کسر مالیات حدود ۳ میلیون یورو برآورد می‌شود. این رقم نصف دریافتی سالانه ژاوی است اما میزان پاداش فتح لیگ قهرمانان و لالیگا به ترتیب، به یک میلیون و ۷۵۰ هزار یورو رسیده و به مراتب از پاد‌اش‌های سرمربی سابق است.

هانسی فلیک بعد از اخراج از روی نیمکت تیم ملی آلمان در ۹ ماه گذشته مشغول استراحت بود اما دیروز به همراه پینی زهاوی، مدیر برنامه‌هایش به کاتالونیا رفت تا آخرین جزئیات قرارداد را نهایی کند. خوان لاپورتا از سال‌ها پیش در مصاحبه‌های خود به تمجید از فلیک پرداخت و سرمربی ۵۹ ساله بعد از اخراج رونالد کومان در سال ۲۰۲۱ هم یکی از گزینه‌های جدی هدایت بارسا به شمار می‌رفت. قرارداد فلیک با آبی‌اناری‌ها ۲ سال خواهد بود.

بارسلونا در سال دفاع از قهرمانی موفق به تکرار کامیابی فصل ۲۳-۲۰۲۲ نشد و بدون کسب جام به آخر راه رسید. در اواخر فصل گذشته اوضاع بهتر شد و چند پیروزی متوالی هواداران را به آینده امیدوار کرد اما تصمیم ناگهانی لاپورتا برای اخراج ژاوی بار دیگر حاشیه‌ به وجود آورد تا راه برای ورود فلیک باز شود. او سالیان سال به عنوان دستیار یواخیم لو در تیم ملی آلمان کار می‌کرد و بعدها به همراه بایرن‌مونیخ فاتح سه‌گانه اروپایی فصل ۲۰-۲۰۱۹  نام گرفت.

فلیک امیدوار بود دوران موفقیت خود را روی نیمکت مانشافت هم ادامه دهد اما حذف از دور گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ و تداوم نتایج ناامیدکننده در بازی‌های دوستانه باعث شد آلمانی‌ها کمتر از یک سال مانده به یوروی خانگی قید ادامه همکاری با او را بزنند. فلیک سومین سرمربی آلمانی تاریخ بارسا و یکی از تنها ۲ سرمربی تاریخ اروپاست که در یک سال تقویمی فاتح ۶ جام مختلف شده. دوران بازی فلیک به دلیل مصدومیت‌های فراوان در ۲۸ سالگی و بعد از تنها ۱۴۸ مسابقه در لیگ آلمان به پایان رسید اما او این فرصت را داشت روی نیمکت بایرن مونیخ به اتمام افتخارات ممکن دست پیدا کند. در مسابقه به یاد ماندنی مقابل بارسلونا در دور حذفی فصل ۲۰-۲۰۱۹ لیگ قهرمانان اروپا که به برتری ۸ بر ۲ باواریایی‌ها منجر شد، فلیک هدایت بایرن را به عهده داشت.

توسط TOLOsport

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =