تیم ملی کشور

تیم ملی فوتبال افغانستان شب گذشته در نخستین دیدار رقابت‌های مرحله گروهی و دور دوم مقدماتی جام ملت‌های آسیا ٢٠٢٧ و جام جهانی ٢٠٢٦ به مصاف قطر رفت و با نتیجه سنگین ١-٨ شکست خورد. در این دیدار که اخراج و پنالتی داشت، المعز علی برای قطر چهار گل زد و حمام احمد نیز در پاس گل، هت‌تریک کرد.

پس از اختلاف‌ها بین بازیکنان تیم ملی فوتبال و فدراسیون فوتبال افغانستان به وجود آمد و این که کادر فنی تیم نیز تغییر و بسیار دیر تمرینات را شروع کرد، مشخص بود که تیم افغانستان با توجه به غیبت بازیکنان ثابت خود آماده چنین بازی سنگین و مهمی نیست. در این دیدار بازیکنان افغانستان از داور مسابقه کارت زردو کارت سرخ گرفتند و سه بار خطای پنالتی انجام دادند.

تیم‌های ملی فوتبال افغانستان و قطر پیش از این دیدار و در گذشته نیز پنج بار مقابل یکدیگر به میدان رفته بودند که قطر چهار برد داشت و یک بازی نیز مساوی شده بود. این ششمین بازی دو تیم و پنجمین باخت افغانستان به قطر بود.

سنگین‌ترین شکست افغانستان مقابل قطر در اول اکتوبر ٢٠٠٢ و در بازیهای آسیایی بوسان کوریای جنوبی بود که تیم افغانستان با نتیجه ٠-١١ مغلوب قطر شده بود.

افغانستان در بازی امشب با سیستم ٢-٤-٤ و قطر با روش ٣-٣-٤ بازی کرد. تیم افغانستان با این بازیکنان به میدان آمد.

ترکیب افغانستان:

اویس عزیزی دروازبان، امان الله سرداری، محبوب حنفی، معروف محمدی و حبیب الله عسکر در خط دفاع، سید مرتضی فاطمی، علی‌رضا پناهی، مصطفی آزادزوی (کاپیتان) و جمشید اچکزی در خط میانی، بلال آرزو و امرالدین شریفی در خط حمله یازده بازیکن اشلی وست‌وود بودند.

گل‌ها و دقایق مهم مسابقه (نیمه اول):

حسن الهیدوس کاپیتان تیم قطر در دقیقه ١١ روی پاس اکرم عفیف، گل اول بازی را به ثمر رساند.

امرالدین شریفی مهاجم افغانستان در دقیقه ١٣ گل مساوی شیران خراسان را روی پاس مصطفی آزادزوی وارد دروازه قطر کرد تا نتیجه ١-١ مساوی شود.

در دقیقه ١٥ المعز علی مهاجم قطر روی ارسالی که از سمت راست خط دفاعی افغانستان توسط حمام احمد انجام شده بود با ضربه سر گل دوم قطر را به ثمر رساند و بازی دو بر یک شد.

مصطفی مشعل دیگر بازیکن قطری در دقیقه ١٨ بازهم روی پاس حمام احمد از سمت راست خط دفاعی افغانستان، گل سوم را به ثمر رساند.

در نیمه اول سمت راست خط دفاعی افغانستان محل تاخت و تاز بازیکنان قطر بود و این تیم از آن سمت بارها به تیم افغانستان ضربه زد.

المعز علی در دقیقه ٢٦ بازهم توپی را که توسط حمام احمد از سمت راست خط دفاعی افغانستان فرستاده بود، تبدیل به گل کرد تا حمام احمد در دادن پاس گل هت‌تریک کرده باشد.

دقیقه ٣١ اویس عزیزی دروازبان افغانستان روی اکرم عفیف هافبک قطری که از سمت راست خط دفاعی افغانستان نفوذ کرده بود، خطای پنالتی انجام داد و کارت زرد گرفت.

المعز علی در دقیقه ٣٣ گل پنجم قطر و سوم خودش را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند تا او نیز هت‌تریک خود را کامل کرده باشد.

در دقیقه ٤١ فرزاد عطایی به جای امان الله سرداری مدافع راست افغانستان وارد بازی شد.

این مدافع تازه وارد در دقیقه اول وقت اضافه نیمه اول که سه دقیقه بود، روی اکرم عفیف بازیکن قطر، خطای پنالتی انجام داد و بار دیگر المعز علی آن را تبدیل به گل کرد تا گل ششم قطر و گل چهارم خودش را در این دیدار به ثمر رسانده باشد.

نیمه اول با نتیجه شش بر یک به سود قطر به پایان رسید.

نیمه دوم

در شروع نیمه دوم افغانستان دو تعویض انجام داد، حسین علی‌زاده به جای سید مرتضی فاطمی و فرهاد علی‌زاده به جای امرالدین شریفی وارد بازی شدند.

دقیقه ٥١ این بار روح الله عسکر دیگر مدافع افغانستان خطای پنالتی انجام داد و احمد علاالدین آن را برای قطر تبدیل به گل کرد.

بعد از این گل، کارلوس کیروش مربی قطر بازیکنان کلیدی‌ خود را از زمین بیرون کشید و به بازیکنان جوان و ذخیره قطر بازی داد.

در دقیقه چهارم وقت‌های اضافه نیمه دوم، تیم قطر توسط تمیم عبدالله گل زد تا نتیجه ١-٨ به سود قطر شود.

فرزاد عطایی در دقیقه پنجم اضافه نیمه دوم کارت زرد دوم را از دوار دریافت کرد و از بازی اخراج شد.

تیم قطر در آمار و درصد مالکیت توپ و میدان نیز کاملا برتر از افغانستان بود و شاگردان اشلی وست‌وود، در این مسابقه حرفی برای گفتن نداشتند.

آمارهای مسابقه نیز همه به سود قطر بود:

تیم قطر ٧٢ درصد کنترل زمین و بازی را در اختیار داشت و افغانستان ٢٨ درصد.

قطر در مجموع ٢٦ شوت به سمت دروازه افغانستان زد و افغانستان فقط دو شوت.

هشت شوت قطری‌ها در چهارچوب دروازه افغانستان بودند و تیم افغانستان فقط یک شوت در چهارچوب داشت.

قطری‌ها ده کرنر زدند و افغانستان در طول نود دقیقه حتا یک کرنر هم نداشت.

بازیکنان افغانستان در این دیدار پنج کارت زرد و یک کارت سرخ از داور گرفتند و بازیکنان قطر کارت زرد و سرخ نداشتند.

بازیکنان قطر ١٩ شوت داخل چهارچوب دروازه داشتند و بازیکنان افغانستان فقط یک شوت.

بازیکنان قطر ٥٩٩ پاس بین یکدیگر رد و بدل کردند و بازیکنان افغانستان ٢٣٤ پاس.

دقت پاس بازیکنان قطر ٩٠ درصد بود و از بازیکنان افغانستان ٦٧ درصد.

توسط TOLOsport

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =