Fonseca

روسونری در نهایت برای کار با پائولو فونسکا به توافق رسید.

به گزارش طلوع سپورت، برای نجات و بهبود شرایط تیمی که از ادعای قهرمانی و بزرگی دور شده و در عین حال هنوز هم روزهای بزرگی‌اش در فوتبال اروپا در خاطره فوتبالدوستان باقی مانده، طبیعتا منتظر اتفاقات هیجان‌انگیز و بزرگی هستیم. با این حال حتی زلاتان و دستیارانش در پیشبرد اهداف میلان هم زورشان به متصل کردن نام‌های بزرگ به این تیم نمی‌رسد. میلانی‌ها بر اساس گزارش‌های معتبر و موثق خبرنگاران مطرح ایتالیا با پائولو فونسکا به توافق شفاهی رسیده‌اند و این سرمربی به زودی به طور رسمی هدایت قرمزهای شهر میلان را به عهده می‌گیرد و جانشین استفانو پیولی می‌شود. مرد آینده نیمکت میلان باید بداند مسیری سخت همراه با گردنه‌های مهیب انتظارات بالا را برگزیده است. 

در حالی که از لوپتگی، کونسیسائو و فن‌بومل هم به عنوان گزینه‌های میلان برای پر کردن جای پیولی نام برده می‌شد، پائولو فونسکا به عنوان فرد منتخب روسونری قرار است روی نیمکت  تیم بنشیند. دانیله لونگو از کالچو مرکاتو مدعی است میلان با فونسکا به توافق شفاهی دست یافته و آنها می‌خواهند قراردادی 3 ساله را به امضا برسانند. فونسکا دستمزد سالانه‌ای حدود 3 میلیون یورو را برای هدایت تیم ایتالیایی پذیرفته و تا قرار گرفتن در پست بعدی فقط یک گام و شاید چند روز فاصله دارد. گزارش‌های دیگری هم از رسانه‌ها و نشریات معتبر فوتبال ایتالیا از این توافق با جزئیات مشابه منتشر شده که قرارداد قطعی فونسکا با میلان را در روزهای آینده تایید می‌کند. به نظر می‌رسد باید از این به بعد سرمربی سابق رم و لیل را مربی بعدی قرمزهای میلان بدانیم.

سرمربی 51 ساله لیل فرانسه در فصل پایان یافته با تیمش به عنوان چهارم لیگ این کشور رسید و  سابقه نشستن روی نیمکت تیم‌های رم، شاختار دونتسک، پورتو و براگا را در کارنامه دارد. مرد پرتغالی آینده نیمکت میلان در 90 بازی روی نیمکت لیل 45 برد، 26 تساوی و 19 باخت را در کارنامه دارد و میانگین امتیاز 1.79 را بر جای گذاشته است. آمار او در رم هم با این جزئیات بی‌شباهت نیست. دوران درخشان فونسکا به حضور او در اوکراین با 3 قهرمانی همراه شاختار دونتسک در لیگ این کشور مربوط می‌شود. تیم‌های دیگری هم در پی استخدام او بودند اما در نهایت میلان به عنوان شاخص‌ترین مشتری فونسکا موفق به توافق با مرد 51 ساله شده و به زودی قراردادش را هم امضا و رسمی می‌کند. فونسکا روی نیمکت لیل در مدت زمانی طولانی فقط 10 بازی را بدون گل زده به پایان برد و به نظر می‌رسد میلانی‌ها روی قابلیت او برای پیدا کردن راه دروازه رقبا حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند. فونسکا با سابقه کار در سری‌آ و روی نیمکت رم توجه میلانی‌ها را بیشتر از سایر گزینه‌ها به خودش جلب کرد اما در مسیر رسیدن به توافق، رقم دستمزد او هم بی‌تاثیر نبوده است.

شاید محبوب‌ترین گزینه برای هدایت میلان در نزد هواداران این تیم، سرخیو کونسیسائو بود. مرد موفق نیمکت پورتو اما به دلایل متعددی از این پست دور ماند که شاید یکی از اصلی‌ترین دلایل این دوری رقم دستمزد او باشد. میلان هنوز هم به دوران هزینه کردن برای جمع‌آوری بهترین‌ها باز نگشته و همچنان باید دست به عصا و با تدابیر اقتصادی وارد میدان شود. آنها مجبور شدند قید کونسیسائو را بزنند و از مربیان صاحب‌نام بدون شغل هم نامی نبرند تا هر چه زودتر سرمربی فصل آینده را بشناسند و تیم را حول محور انتخاب‌های او تجهیز کنند. میلانی‌ها باز هم اقتصادی تصمیم گرفتند و باید دید در نهایت این تصمیم‌های اقتصادی با باشگاه محبوب چه می‌کند.

شاید در نگاه اول پائولو فونسکا برتری مشهودی نسبت به استفانو پیولی نداشته باشد. مرد ایتالیایی به هر شکل ممکن موفق شد یک قهرمانی در سری‌آ را به میلانی‌ها هدیه دهد اما کارنامه فونسکا با وجود سال‌های زیاد کار در سطح اول فوتبال اروپا از چنین افتخاری خالی است. با این وجود شاید سرمربی بعدی روسونری کسی باشد که برای نقاط ضعف میلان راه‌کار مناسبی پیدا کند. آنها در گلزنی مشکل اساسی دارند و در برخی بازی‌ها با دردسرهای زیادی مواجه می‌شدند. در سوی مقابل فونسکا احتمالا راهی به دروازه رقبا پیدا می‌کند و این موضوع را آمار کم بازی‌های بدون گل زده تیمش نشان می‌دهد. البته سطح نتایج میلان با فونسکا به تجهیز مناسب ترکیب این تیم در تابستان پیش رو مربوط می‌شود. این تیم برای مدعی شدن دوباره در همه رقابت‌ها یقینا به تقویت احتیاج دارد و باید بازیکنانی پیراهن میلان را به تن کنند که برای عناوین بزرگ به میدان می‌روند. اگر حمایت از نیمکت برای فونسکا بهتر از دوران پیولی نباشد، بعید نیست دیر یا زود او هم اردوی روسونری را با فرآیند اخراج ترک کند. میلان شاید بیش از تغییر سرمربی به تغییر سطح سرمایه‌های باشگاهش احتیاج داشته باشد و فونسکا هم بر اساس کارنامه‌اش بدون چنین تغییری موفق به گره‌گشایی خاصی از میلان نخواهد شد. آنها باید پول خرج کنند و پیش از این هم باید راه جذب سرمایه را بیابند. میلان بدون تقویت مالی از پس رقبای ثروت‌مندی مثل اینتر و یوونتوس بر نمی‌آید و در اروپا هم تیم مدعی قهرمانی دهه‌های گذشته نیست.

توسط TOLOsport

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =